Venetië was tijdens de zeventiende eeuw niet meer wat het geweest was. De eens zo illustere handelsrepubliek had na 1600 nog maar weinig te verkopen. De zijderoute raakte in onbruik, want de meeste Europese grootmachten vaarden rond Afrika rechtstreeks op het Oosten om er handelswaren in te slaan.
Voor de stad op de lagune zat er niets anders op dan zich te heruitvinden. Al snel ontwikkelde Venetië zich tot een toeristenstad, gericht op de kapitaalkrachtige reiziger die de grote kunstschatten wilde zien en van de sensuele verlokking van de stad wilde proeven.
In deze uiteenzettingen leggen we onze focus op de unieke architectuur van Venetië en onderzoeken we hoe deze het muziekleven van de stad bepaalde. We hebben het over San Marco en San Rocco, over de kerk van de Pieta. We hebben het over de kunstenaars die ze bouwden, de mensen die er kwamen en de muzikanten die er voor schreven.
In samenwerking met Concertgebouw Brugge.
TIP:
Amarant-cursisten krijgen 15% korting op concert 7/03/2020